Ana içeriğe atla

yabancılara oturma izni alma ikamet izni uzatma

yabancılara oturma izni alma ikamet izni uzatma


Türkiye'de oturma izni alma


Oturma izni, çalışma izni, çıkış giriş işlemleri, sağlık sigortası, oturma izni evrakları dosyalama işleriniz için bizi aramanız yeterli. 
Oturma izin başvuru işlemleri yapılmaktadır.

Oturma izni almak isteyen yabancı ülke vatandaşlarının ilk yapmaları gereken işlem Türkiye ye giriş yaptıklarında ülkeler arası anlaşmalara göre belirlenen vize muafiyet süreleri bitmeden oturma izni randevusu almaktır.  Oturma izni randevusunu Göç idaresi genel müdürlüğünün internet sitesinden online olarak almaları gerekmektedir. Oturma izni randevunuzu oluşturduktan sonra size başvuruda bulunduğunuz ilde bir randevu verilir.  Randevu günü oturma izni almak için istenen belgeleri hazırlayarak göç idaresine teslim edip oturma izni alma talebinizi devlete bildirebilirsiniz. Oturma izni başvurularınızda istenen belgeler başvuruda bulunduğunuz ile göre değişiklik göstermektedir. Oturma izni başvurusu için gerekli olan ortak belgeler şunlardır.

  1. - Oturma izni randevu belgesi
  2. - Oturma izni almak istediğiniz süreyi kapsayan yabancı sağlık sigortası
  3. - 4 adet biyometrik fotoğraf
  4. - Noter onaylı kira kontratı ya da taahhütname
  5. - Vergi ve harçların vergi dairelerine yatırılmış makbuzları
  6. - Pasaport fotokopisi

Oturma izni başvuruları için ortak belgeler yukarıda belirttiğimiz gibidir. Başvuruda bulunduğunuz ile göre görevli memur sizden ekstra evrak isteme yetkisine sahiptir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda size 30 gün evrak hazırlama süresi verilir bu süre bitmeden istenen evrakları hazırlayıp göç idaresine teslim edebilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizi araya bilirsiniz.

Yabancılara oturma izni randevusu


Türkiye ye giriş yapan yabancı ülke vatandaşları vize muafiyet süreleri bittik den sonra Türkiye de kalmak istediklerinde yapmaları gereken işlem oturma izni diğer bir adı ile ikamet iznine başvuru yapmaları gereklidir. Oturma izni almak için ilk yapılması gereken işlem oturma izni randevusu almaktır. Oturma izni randevusu göç idaresi genel müdürlüğünün internent sitesinden online olarak yapılmaktadır. Oturma izni randevusu almak için oturma izni almak istediğiniz süreyi kapsayan yabancı sağlık sigortası yaptırmanız gerekmektedir. Yabancı sağlık sigortası poliçe bilgilerini sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. Bunun yapmamanız durumunda başvurunuz ret edilebilir. Yabancı sağlık sigortası poliçe bilgileri sisteme giriş yapmadan alınan randevular geçersiz sayılmaktadır. Oturma izni randevunuzu pasaport iletişim gibi özel bilgilerinizi girerek oluşturabilirsiniz. Konu ile alakalı yanlış işlem yapmamak için bizi arayarak uzman arkadaşlarımızdan yardım alabilirsiniz.

Yabancılara oturma izni başvuru yapma

Türkiye de oturma izni almak isteyen yabancı ülke vatandaşları vize süreleri bitmeden oturma izni başvurularını yapmalıdırlar. Oturma izni başvurularını göç idaresi genel müdürlüğünün internet sitesinden online olarak yapabilirler. Direk göç idaresi müdürlüklerine giderek randevu alınamamaktadır. Oturma izni randevunuzu oluştururken oturma izni almak istediğiniz süreyi kapsayan yabancı sağlık sigortası yaptırmayı ihmal etmeyin. Yabancı sağlık sigortası poliçe bilgileri sisteme işlenmeyen başvurular geçersiz sayılmaktadır. Randevunuzu sorunsuz bir şekilde oluşturduğunuzda size sistem bir randevu yeri gün ve saati verir oturma izni almak için gerekli belgeleri hazırlayarak randevu yerine giderek görevli memura teslim edebilirsiniz. Dosyanızı teslim ettik den sonra başvurunuz değerlendirme aşamasına alınır. Oturma izni başvurunuz ile alakalı sonuç bilgisi mail veya telefon numaranıza bildirilir. Olumlu değerlendirilmesi durumunda kimliğiniz posta yolu ile randevu alırken sisteme girmiş olduğunuz adres bilginize gönderilir. konu ile alakalı detaylı bilgi alıp işlemlerinizi kolaylıkla halletmek için bizi arayarak uzman ekiplerimizden yardım alabilirsiniz.

İkamet izni uzatma başvurusu


Türkiye ye giriş yaptığı zaman oturma izni başvurusunda bulunan ve oturma izni alan yabancı ülke vatandaşları oturma izni süreleri bittik den sonrada Türkiye de kalmak istemeleri durumunda oturma izni uzatma başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Oturma izni uzatma başvurularını ikamet sürelerinin bitmesine 2 ay kala ilk başvuruda yaptıkları gibi göç idaresinin internet sitesinden onlıne olarak yapmaları gereklidir. Uzatma başvurusunda bulunduğunuz zaman ilk başvurudaki adres ve iletişim bilgileriniz gibi bilgilerinizde bir değişiklik yok ise posta yolu ile başvuru yapabilmektesiniz. Posta yolu ile yapılan başvurularda göç idaresine gitmeden kolaylıkla işleminiz gerçekleştirebilirsiniz. Oturma izni uzatma başvurularında hazırlanacak olan evraklar ilk başvurudaki ile aynıdır sadece ek olarak ikamet kimliğinizi ön ve arkasının fotokopilerini eklemeniz yeterlidir. Eğer başvuru yapacağınız zaman bilgileriniz değişmiş ise size sistem bir randevu yeri günü ve saati bildirir bu tarih ve saatte oturma izni uzatma için gerekli belgeleri hazırlayarak göç idaresine gidip dosyanızı teslim edebilirsiniz. Oturma izni uzatma başvurusunda hazırlanacak olan belgeler başvuruda bulunacağınız ile göre değişiklik gösterebilir ya da görevli memur başvuruya gittiğinizde sizden farklı evrak isteye bilir. Bu durumla karşılaştığınızda evrak hazırlamak için size 30 gün ek evrak hazırlama süresi verilir bu süre bitmeden istenen evrakları hazırlayıp dosyanızı teslim edebilirsiniz. İşlemlerinizi kolaylıkla yapıp her hangi bir sorun yaşamak istemiyorsanız bizi arayarak destek alabilirsiniz.

Oturma izni gerekli evraklar


Oturma izni almak isteyen yabancı ülke vatandaşları başvuruda bulundukları zaman göç idaresinin belirlemiş olduğu evrakları hazırlamaları gerekmektedir. Oturma izni almak için istenen evraklar başvuruda bulunacağınız ile göre ve vatandaşı olduğunuz ülkeye göre e başvuruda bulunma tercihinize göre değişiklik göstermektedir. Türkiye de oturma izni başvuruları genel olarak turizm amaçlı olmaktadır. Türkiye genelinde bütün göç idareleri için geçerli olan ortak belgeler şunlardır.
·         Oturma izni randevu belgesi
·         Yabancı sağlık sigortası
·         4 adet biyometrik fotoğraf
·         Pasaport ilk sayfa ve son giriş mührü fotokopisi
·         Noter onaylı kira kontratı veya Türkiye cumhuriyeti vatandaşından taahhütname
·         Oturma izni harç miktarlarının vergi dairelerine yatırıldığına dair harç makbuzları
Bu evraklar ortak belgelerdir oturma izni randevunuza gittiğiniz zaman görevli personel sizden ekstra evrak isteye bilir. Konu ile alakalı detaylı bilgi almak için bizi arayabilirsiniz.


Yorumlar

  1. Türkiye de oturma izni almak isteyen yabancı ülke vatandaşları vize süreleri bitmeden oturma izni başvurularını yapmalıdırlar

    YanıtlaSil
  2. Türkiye de oturma izni almak isteyen yabancı ülke vatandaşları vize süreleri bitmeden oturma izni başvurularını yapmalıdırlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...