Ana içeriğe atla

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin https://e-ikamet.goc.gov.tr/ bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?, Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır?; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler. 

Azerbaycanlıya oturma izni alma

Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır. Oturma izni uzatma başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mevcut ikamet izinleri bitmeden e-ikamet sistemi üzerinden başvurularını yapmaları gerekmektedir. Oturma izni süreleri bittikten sonra kaçak duruma düşeceklerinden dolayı uzatma işlemi yapamazlar ve ülkeyi terk etmek durumunda kalırlar. Oturma izni uzatma başvurusunda bulunduğunuzda oturma izni almak istediğiniz süreyi kapsayan yabancı sağlık sigortanızı yapmayı ihmal etmeyin ve poliçe bilgilerini mutlaka sisteme girin aksi durumda ikamet izni alma talebiniz ret edilebilir.

Azerbaycan vatandaşına oturma izni fiyatları

RANDEVU FORMU ÜZERİNDEN 80 $ İLE 125 ₺ ÖDENİR. Türkiye’ye gelerek İlk başvuru yapan Azerbaycan pasaportu olanlara ve ikamet izni uzatma yapacaklara başvuru fiyatı 1.300 ₺ den başlamaktadır. Bakü'de oturma izni nasıl alınır?, Azerbaycan oturma izni nasıl alınır?,



Azerbaycan vatandaşlarına Türkiye’de oturma izni gerekli evraklar

  1. Oturma izni başvuru formu
  2. Sağlık sigortası
  3. Pasaport fotokopisi
  4. Uzatma ise kimlik fotokopisi
  5. Biometrik fotoğraf (4 tane)
  6. Vergi dairesinden vergi numarası alma
  7. Oturduğu evin üzerine kira kontratı noter onaylı 
  8. İlk giriş vize harcı yatırma (uzatma için geçerli değildir)
  9. Oturma izni harcı yatırma 
  10. Kart aidatı yatırma

Azerilere oturma izni uzatma başvurusu

Oturma izni uzatma başvurularında yabancı sağlık sigortası yaptırırken dikkat etmeniz gereken husus poliçe başlangıç tarihinin ikamet izni bitiş süresi ile aynı olmasıdır. Randevunuzu sorunsuz bir şekilde aldıktan sonra sistem tarafından size randevu yeri günü ve saati verilir. Bu tarih ve saatte oturma izni almak için istenen belgeleri hazırlayıp teslim edebilirsiniz. Dosyanızı teslim ettikten sonra ikamet izni uzatma başvurunuz değerlendirme alınır ve sonuç bilgi size kısa mesaj olarak iletilir.

Azerbaycanlının oturma izni kartı nasıl alınır?

Oturma izni uzatma başvurunuz olumlu değerlendirilmesi durumunda ikamet izniniz PTT yolu ile adresinize gönderilir. Oturma izni uzatma başvurunuzu yapacağınız zaman sorunsuz ve hiç uğraşmadan işlemlerinizi yaptırmak istemeniz durumunda oturma izin alma konusunda hizmet veren firmamızı arayarak işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...