Ana içeriğe atla

Oturma İzni Kartı Gelmedi Ne Yapmalıyım?

İkamet İzni Kimliğim Gelmedi? Yabancıların oturma izni evraklarını teslim ettiği günden itibaren 90 gün içinde kimliğinin bekleme onaylanma süreci vardır. 90 günü geçen zamanlarda ise iletişime geçmeniz gerekmektedir. İkamet izni başvurunuzu eksiksiz bir şekilde randevunuzun olduğu göç idaresi müdürlüğüne gönderdikten sonra kanuni işlem süresi 90 gündür. bu belirtilen sürede ikamet izniniz gelmedi ise 157 yi göç idaresi genel müdürlüğünün telefonunu arayarak oturma izni sorgulama yapabilirsiniz. İkamet izni sorgulama işleminin diğer bir yöntemi ise göç idaresi genel müdürlüğünün mail adresi mail göndermenizdir. İkamet izni sorgulama işleminizi yapmak için pasaportunuzun yanınızda olmasına ve başvuru numarasına ihtiyacınız olmaktadır. Ayrıca oturma izni randevusu alırken kaydınızı mail ile açtıysanız mail adresini cep telefonu numarası üzerine açtıysanız cep telefonu numaranızı bildirmeniz gerekmektedir. Oturma izni sorgulama işlemleriniz ile alakalı detaylı bilgi edinmek isterseniz bizi arayıp bilgi alabilirsiniz.

Oturma izni kimliğim ne zaman gelir?

Türkiye ye giriş yapan yabancı ülke vatandaşları ülkede resmi yolla kalmak istediklerinde oturma izni yani diğer bir adı ile ikamet iznine başvuru yapmaları gerekmektedir. İkamet izni başvuruları ülkeye giriş yaptıklarında sonra vize muafiyet süreleri dolmadan başvurularını yapmak zorundadırlar. Her ülkenin vize muafiyet süresi farklılık göstermektedir. 



Bundan dolayı ülke giriş yaparken bunu öğrenip kaçak duruma düşmemek için vize muafiyet süresi dolmadan başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. İkamet izni almak için ilk önce randevu alınması gerekmektedir. Göç idaresi genel müdürlüğünün oturma izni almak için istediği tüm evrakları hazırladıktan sonra randevunuzun olduğu göç idaresine teslim etmeniz gerekmektedir. Oturma izni almak için istenen evrakları eksiksiz bir şekilde tamamladıysanız 90 gün içerisinde size bilgilendirme mesajı gönderilir. İkamet kimliğinizin onaylanması durumunda randevu alırken sisteme girmiş olduğunuz adrese posta yolu ile ikamet kimliğiniz gönderilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Göç idaresi oturma izni için gerekli evraklar

  Oturma izni alma  işleminiz de hazırlayacak olduğunuz evraklar ikamet izni başvuru türüne göre değiştiği için bizi arayarak hangi  ikamet izni  türüne başvurmak istediğinizi bize bildirdikten sonra size detaylı bilgi verebiliriz. Bunun için bizi aramanız yeterlidir. Oturum almak isteyen yabancı ülke vatandaşları vize süreleri bitmeden göç idaresine başvurularını yapmaları gerekmektedir.   Oturuma izni  alabilmek için göç idaresinin istediği bazı evrakları hazırlamak gerekmektedir. Başvuruyu yapacağınız ile göre göç idaresinin istediği evraklar değişiklik göstermektedir.  Göç idaresi randevu işlemleri Örnek vermek gerekir ise Ankara İstanbul veya İzmir in istediği evraklar aynı değildir İstanbul da sadece noter onaylı kira kontratı nerede yaşadığınıza dair yeterli olurken Ankara da bunun için ev sahibinizin kimlik fotokopisi ve kira kontratının düzenlendiği evin tapusunun fotokopisi gerekmektedir. Bundan dolayı daha sağlıklı bilgi almak eksik evr...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...