Ana içeriğe atla

Türkmenistanlılar Türkiye'de nasıl ikamet izni alır?

Ülkeye giriş yapan Türkmenistan vatandaşları otuz gün (30) dolmadan önce ikamet izni randevu başvurusu yapmalıdır. İkamet izni oturum randevusu internet üzerinden alınmaktadır. Randevu alırken dikkat edilecek hususlardan bir tanesi şudur; randevu giriş yaparken sağlık sigortası bilgilerinizi de girmiş olmanız gerekmektedir. Kısa süreli 1 yıllık oturma izni başvuru işlemleri yapılır. 

Türkmenistanlılar için ikamet izni evrakları

  1. Sağlık sigortası
  2. Oturma izni başvuru formu
  3. Pasaport fotokopisi
  4. fotoğraf (4 tane)
  5. Vergi numarası alma
  6. Kira kontratı noter onaylı 
  7. İlk giriş vize harcı yatırma (uzatma için geçerli değildir)
  8. Kart aidatı yatırma

Türkmenistanlılar Türkiye’de turizm amaçlı oturma izni aldıkları zaman kanuni olarak şartlar uygun olursa bir iş yeri veya (kadınlara özel evde) ev hizmetleri adı altında resmi olarak çalışabilirler. Türkmenlere oturma izni, ikamet başvuru işlemleri ve çalışma izni başvurusu yapılmaktadır.

Türkmenistan Vatandaşları İçin Başvuru Nereden Yapılır?

Oturma izni başvurusu https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresi üzerinden yapılmaktadır. Biraz bilginiz var ise buradan başvuru yaparak oturma izni başvurusu yapabilirsiniz. Türkiye’ye giriş yaparak 30 gün içinde oturma izni olmaksızın vizesiz kalabilirsiniz. Türkiye Türkmenistan vatandaşlarına 30 gün vizesiz seyahat hakkı vermektedir. Şimdi bir Türkmenistan vatandaşı Türkiye’de daha uzun bir süre kalmak istiyor ise ne yapmalıdır? Çözüm turizm amaçlı oturma izni başvurusu.


Türkmenistan İkamet İzni Tezkeresi


Türkmenistan vatandaşlarına ikamet izni başvurusu yapılmaktadır. Türkmenlere oturma izni uzatma ve yeni başvuru yapılmaktadır. İster e ikamet randevu ve sağlık sigortası alma isterseniz bütün işleriniz için size hizmet sunmaktayız. Türkmenistan vatandaşlarına ikamet izni başvurusu yapılmaktadır. Türkmen vatandaşlara 1 yıllık ikamet izni başvurusu yapılmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...