Ana içeriğe atla

ikamet izni için talep edilen evrak listesi

ikamet evraklarımı nereye vereceğim? oturma izni hangi kuruma teslim edilecek, ikamet izni göç idaresi almıyor, oturma izni evrakımı nereye götüreceğim. Türkiye'ye giriş yaparak ikamet izni almış yabancılar hangi evrakları hazır etmelidir. Oturma izni başvuru için gereki evrak listeleri şu şekilde sıralanabilir. 

  • Başvuru formu e-ikamet linkinden on-line olarak doldurulup çıktı alınacaktır
  • Pasaportun aslı ile fotoğraflı ve son giriş sayfası fotokopisi
  • T.C. vatandaşının nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • Yabancı şahsın 4 adet biometrik fotoğrafı
  • T.C. vatandaşının 2 adet fotoğrafı
  • Evlenme cüzdanının aslı ve fotokopisi
  • T.C. vatandaşının adli sicil kaydı (Resmi Kurum İçin)
  • Aylık Gelir Belgesi (T.C. vatandaşının son aya ait maaş bordrosu)
  • Adresli-vukuatlı nüfus kayıt örneği
  • Harç makbuzlarının aslı
  • T.C vatandaşının SGK provizyon veya işe giriş bildirgesi ya da özel sağlık sigortası (eşlerin her ikisi de sağlık sigortası kapsamında olmalıdır)
  • Önceki ikamet tezkeresi fotokopisi (uzatma başvurularında)

Türkiye’de turizm amaçlı ikamet izni (oturma izni) başvurusu yaparak kalabilirler. Yabancı vatandaşları oturma izni başvuru yapabilmek için öncelikle yabancılara özel sağlık sigortası, adres ve Türkiye’ye vize ile girmiş olmaları gerekmektedir. Bu şartları taşıyan ve vize süresini geçirmeyen yabancı vatandaşları oturma izni başvurusu yapabilirler. 

Oturma izni için gerekli belgeler

  • E ikamet başvuru formu
  • Sağlık sigortası
  • Kira kontratı 
  • Vergi numarası
  • Harçlar ve kart aidatı yatırma
  • Biometrik fotograf

Oturma izni nereye teslim edilmeli?


Özel kurumlara teslim edilecektir. Oturma izni evrakları aracı kurumlara teslim edilecektir. Belirli yerlerde kurulacak ofislerde oturma izni başvurusu alınacaktır. ikamet evraklarımı nereye vereceğim, oturma izni hangi kuruma teslim edilecek, ikamet izni göç idaresi almıyor, oturma izni evrakımı nereye götüreceğim. 

İkamet izni başvurunuzu eksiksiz bir şekilde randevunuzun olduğu göç idaresi müdürlüğüne gönderdikten sonra kanuni işlem süresi 90 gündür. bu belirtilen sürede ikamet izniniz gelmedi ise 157 yi göç idaresi genel müdürlüğünün telefonunu arayarak oturma izni sorgulama yapabilirsiniz. İkamet izni sorgulama işleminin diğer bir yöntemi ise göç idaresi genel müdürlüğünün mail adresi mail göndermenizdir. İkamet izni sorgulama işleminizi yapmak için pasaportunuzun yanınızda olmasına ve başvuru numarasına ihtiyacınız olmaktadır. Ayrıca oturma izni randevusu alırken kaydınızı mail ile açtıysanız mail adresini cep telefonu numarası üzerine açtıysanız cep telefonu numaranızı bildirmeniz gerekmektedir. Oturma izni sorgulama işlemleriniz ile alakalı detaylı bilgi edinmek isterseniz bizi arayıp bilgi alabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...