Ana içeriğe atla

İran vatandaşlarının Türkiye'de çalışma izni

Türkiye'de bulunan ve kendisine çalışma izni yapılacak yabancıda aranan şart ikamet izni kartının olmasıdır. İran vatandaşının oturma izni kimliğivar ise çalışma izni başvuru hakkıda vardır. Çalışma izni için işveren tarafının bazı evrakalrı hazılrması gerekmektedir. İranlıya çalışma izni yapmak için belirli süreli iş söşleşmesi ve elektronik imza en başta gereklidir. İran vatandaşına evde çalışma izni şartı;  Ev hizmetlerinde yaşlı, hasta ve çocuk bakımı dışında İran vatandaşının çalışma izni yapılamaz.

İranlılara çalışma izni nasıl yapılır?

Türkiye'de yabancılara çalışma izin başvuruları (kişi kendi ülkesinde ise) yabancıların ilgili Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerine çalışma izni ve vizesi başvurusu yapmaları şeklinde başlar. Çalışma izni yapılacak İran vatandaşı Türkiye’de ise yabancının geçerliliği devam eden en az 6 ay süreli ikamet izni olma şartı aranmaktadır. 

İranlıya çalışma izni yapmak için evraklar

  1. Adres Yerleşim Belgesi
  2. Bir adet biometirk foto
  3. Oturma izni Kimliği
  4. Pasaport Fotokopisi
  5. Telefon, Mail, Anne ve Baba Adı
  6. Diploma (noter onaylı yeminli tercümanlı)


İranlıya çalışma izni yapmak için neler gerekli

Ev hizmetlerinde İran'lıya çalışma izni için elektornik imza, iş sözleşmesi ve aders yerleşim belgesi yeterli olabilmektedir. Ancak kişi iş yerinde çalışacaksa birinci kural işyerinde enaz 5 Türk vatandaşının sigortalı çalışması gereklidir ikincisi ise ödenmiş sermaye enaz 200.000,00 $ olmak zorundadır. Daha fazla bilgi için 170'i arayarak bilgi alabilirsiniz. İranlıya çalışma izni nereden yapılır? Yabancı Otomasyon Sistemi üzerinden giriş yaparak çalışma izni başvurusu yapabilirsiniz. 

Yabancı Çalışma İzni İşgücü Kanunu;28/7/2016 tarihinde TBMM’de kabul edilerek yasalaşan 6735 sayılı Uluslararası İşgücü Kanunu 13/8/2016 tarih ve 29800 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu Kanunun 27. maddesinin 7. fıkrası ile 4817 sayılı Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...