Ana içeriğe atla

Adres değişiklik bildirimi nasıl yapılmaktadır?

 E-devlet ile adres değişikliği yapılabilir mi?

Adres değişikliğini kanunen 20 iş günü içinde bildirmeniz gerekmektedir. Türk veya Türkiye'de iakmet izni olan yabancı ülke vatandaşları dahil adres değişikliklerinden bildirim yapma zorunluluğu vardır. Adres bildirimi nasıl yapılacak aşağıdaki yazıda bulunmaktadır. Adres değişiklik yapma hakkında bilgiler. 

Adres bilgisinin tutulmasında, kişinin bildirimi esastır. Aynı konutu paylaşan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler. Bildirim ilçe nüfus müdürlüklerine veya dış temsilciliklere şahsen başvuru yapılarak ya da internet üzerinden adres bildirimleri https://www.turkiye.gov.tr/adres-degisikligi-bildirimi adresinden;

  • TURKCELL İletişim Hizmetleri A.Ş. ya da Türk Telekom Genel Müdürlüğü operatörleri tarafından sağlanan mobil imza ile
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş elektronik sertifika hizmet sağlayıcısından edinilmiş geçerli ve nitelikli bir elektronik sertifika ile
  • e-Devlet Kapısı kullanıcı şifreniz ile SMS doğrulama yöntemini kullanarak

yapabilirsiniz.



Adres bilgilerinin güncelliği ya da süresi içerisinde (20 iş günü) yapılan adres bildirimi kişinin resmi ve özel iş ve işlemlerinde kolaylık sağladığı gibi Anayasal hakkımız olan seçme ve seçilme hakkının kullanılmasında ve yangın, sel, deprem gibi felaketlerde adres bilgisinin güncel olması büyük ölçüde önem arz etmektedir.

Adres değişikliği bildirimi, Adres değişikliği cezası, İşyeri adres değişikliği bildirim süresi ve cezası, Adres değişikliği kaç günde sisteme düşer, adres-değişikliği cezası 2021, Adres-değişikliği süresi, Misafir ikametgah, Adres değişikliği için gerekli belgeler,

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Göç idaresi oturma izni için gerekli evraklar

  Oturma izni alma  işleminiz de hazırlayacak olduğunuz evraklar ikamet izni başvuru türüne göre değiştiği için bizi arayarak hangi  ikamet izni  türüne başvurmak istediğinizi bize bildirdikten sonra size detaylı bilgi verebiliriz. Bunun için bizi aramanız yeterlidir. Oturum almak isteyen yabancı ülke vatandaşları vize süreleri bitmeden göç idaresine başvurularını yapmaları gerekmektedir.   Oturuma izni  alabilmek için göç idaresinin istediği bazı evrakları hazırlamak gerekmektedir. Başvuruyu yapacağınız ile göre göç idaresinin istediği evraklar değişiklik göstermektedir.  Göç idaresi randevu işlemleri Örnek vermek gerekir ise Ankara İstanbul veya İzmir in istediği evraklar aynı değildir İstanbul da sadece noter onaylı kira kontratı nerede yaşadığınıza dair yeterli olurken Ankara da bunun için ev sahibinizin kimlik fotokopisi ve kira kontratının düzenlendiği evin tapusunun fotokopisi gerekmektedir. Bundan dolayı daha sağlıklı bilgi almak eksik evr...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...