Ana içeriğe atla

Estonya D vizesi Başvurusu nereden yapılır?

 

Estonya Büyükelçiliğinde D vizesine kimler başvurabilir

 Ankara’daki Estonya Büyükelçiliğinde D vizesine başvuru yapabilen kişiler: 

  • Türk vatandaşları; Eğer başvuru sahibi bir Türk vatandaşı değilse, kural olarak, Ankara’daki Estonya Büyükelçiliğinde D vizesi için geçerli bir Türk oturma izin ile başvurabilir;
  • Türkiye’de ikamet etmeyenler: eğer Türkiye’de yaşamıyorsunuz ve ikamet ettiğiniz ülkede Estonya’nın temsili yokmuş. Vize işlemleriyle ilgili Estonya temsillerinin listesini burdan inceleyebilirsiniz. 

 Türkiye’de Estonya D vizesi için başvurabileceğiniz yerler

D vizesine başvuru yalnızca Ankara’daki Estonya Büyükelçiliğine yapılabilir. Başvuru yapmak için, ilk önce internette online randevusunu almanız gerekmektedir.

Estonya D Vizesi Alma

Kural olarak, başvuru şahsen sunulmalıdır. Küçük çocuk başvuruyu yaparken parmak izi vermek zorunda değilse, şahsen elçiliğe gelmek zorunda kalmaz ve başvurusu ebeveyn veya vasi tarafından yapılır.


Başvuru sahibi vize için başvururken parmak izi sağlamalıdır. Aşağda belirtilen kişiler parmak izi vermekten muaftırlar:

  • 6 yaşın altındakı çoçuklar;
  • Fiziksel olarak parmak izi veremeyen başvuru sahipleri;
  • Devlet ve Hükümet başkanları ve Hükümet üyeleri ve onlarla birlikte seyahat eden eşler ve delegasyon üyeler (eğer Estonya Cumhuriyeti Hükümeti’nden veya uluslararası bir kuruluştan resmi bir davet almışlarsa)
  • Hükümdarlar ve kraliyet ailesinin diğer yüksek üyeleri (eğer Estonya Cumhuriyeti Hükümeti’nden veya uluslararası bir kuruluştan resmi bir davet almışlarsa);
  • Estonya onaylı yabancı diplomatik misyon ve konsolosluk görevlileri ve eşleri eğer onları Estonya’ya gönderen ülke, Estonya’nın diplomatik misyon çalışanları ve konsolosluk makamının ve aile üyelerinin parmak izlerini almazsa.

Vize başvuru sırasında gerekli belgeler Estonca, İngilizce veya Türkçe olabilir.

Diğer dillerdeki belgeler Estonca, İngilizce veya Türkçe’ye çevrilmelidir, çeviri yeminli tercüman veya noter tarafından onaylanmalıdır.

Elçilik’teki kişiler Estonca, İngilizce, Rusça ve Türkçe biliyorlar. Başvuru sahibi bu dillerden herhangi birinde uzman değilse, kendisi için bir tercüman bulmalı.

D vize başvurusu 30 gün içinde sonlandırıyor. Genellikle elçilik 5-7 iş günü içinde cevap verebilecek.

D vizesine başvurmak için genel kurallar hakkında daha fazla bilgi burdan alabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...