Ana içeriğe atla

Öğrenci ikamet izni başvurusu nasıl yapılır?

 Türkiye'de öğretim görecek üniveriste öğrencileri ikamet izni başvurusu yapmak zorundadır. Öğrenci Oturma İzni için randevu alması gerekmektedir. Randevular Bakanlığın web sayfası https://e-ikamet.goc.gov.tr/ üzerinden alınır. Öğrencinin vize veya vize muafiyeti bitmeden (vize veya vize muafiyeti bittikten sonra randevu alan öğrencilerin işlemleri alınmayacaktır) https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden girip ilk başvuru’yu tıklayıp, bilgileri doldurup bilgisayardan çıktısını alması gerekmektedir.Randevu tarihi bilgisayardan alınan çıktıda yazmaktadır. Öğrencilerin istenilen evrakı acil bir şekilde toparlaması gerekmektedir.

Öğrenciler bazı üniversitelerde ikamet izni randevusu için Göç İdaresine gitmeyecek, Göç idaresi müdürlüğü üniversitelere memur gönderecektir. Bu hususta süreci iyi takip etmeniz üniversiteniz ile diyalogda olmanız gerekmektedir. Öğrencilere ikamet izni için gerekli evrak listesi



Öğrenim için oturma izni başvuru evrakları

  • Pasaport fotokopisi ( fotoğraflı sayfa, son giriş damgasının olduğu sayfa, eğer vize ile Türkiye ye giriş yapmış ise vizenin olduğu sayfanın fotokopisi)Uyarı: e-vize ile Türkiye ye giriş yapmış olan kişi e-vize çıktısını ibraz etmek zorundadır.
  • 18 yaşından küçük olan öğrencilerin ;
  • Anne-baba muvaafakatnamesi gereklidir. Muvafakatname’nin içeriğinde anne babanın “çocuğumun türkiye de ikamet etmesine şu üniversitede okumasına izin veriyorum.”demesi yeterlidir. Muvafakatname de hem anne –hem babanın izni olması gerekmektedir.
  • 8 yaşından küçük olan kişilerde doğum belgesi istenir.
  • Öğrenci belgesi; öğrenci belgesinde öğrencinin en son sınav tarihini de dikkate alıp süreleri ona göre düzenlerseniz herhangi bir mağduriyet yaşanmayacaktır. Çünkü vermiş olduğunuz öğrenci belgesinde öğrenim bitiş tarihi ne ise biz ona göre ikamet verebiliriz. Muhtemel öğrenim bitiş tarihini yazmanız öğrenci için daha iyi olacaktır aksi halde normal sürelere göre ikamet verilecektir. 
  • Sigorta tebliğini doldurmak zorundadırlar. Sigorta tebliğini, sigortası olan olmayan herkes doldurmak zorundadır. 
  • 4 fotoğraf; biyometrik fotoğraf olmalıdır. 
  • Pasaportunda isim-soy isim ayrımı yok ise ; kendi ülke konsolosluğundan isim-denklik belgesi getirmek zorundadır. (pasaportu full name olanlar ve soy ismi olmayanlar için)
  • İlgili öğrenciler randevu alırken bütün bilgilerini doğru yazmak zorundadır. öğrencilerin genelde adreslerini ve iletişim bilgilerini yanlış yazdıklarını ve kartların bu yüzden öğrenciye ulaşamadığı tespit edilmiştir. (yanlış verilen beyanlardan öğrenci kendi sorumludur.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...