İkamet izni alma, ikamet izni diğer bir adı ile oturma izni yabancı ülke vatandaşlarının Türkiye ye geldikleri zaman vize muafiyet sürelerinden daha fazla Türkiye de kalmak istediklerinde almak zorunda oldukları belgedir. İkamet izni Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından verilir. İç İşleri Bakanlığına bağlı bir kurumdur. Türkiye ye giriş yapan yabancı ülke vatandaşları oturma izni almak istediklerinde ilk yapmaları gereken işlem vize muafiyet süreleri dolmadan göç idaresi genel müdürlüğünün e-ikamet sisteminden randevu almalarıdır. Vize muafiyet süresi dolduktan sonra oturma izni, ikamet izni almak mümkün olmadığın dan dolayı bu süre bitmeden başvurularını online sistem üzerinden tamamlamaları gerekmektedir. Göç Randevu alma resmi adresi; https://e-ikamet.goc.gov.tr/
Turkiye'de nasıl oturma izni alınır?
Geçerli bir bahane olmadığı müddetçe ( Hastalık, sağlık sorunu gibi. ) vize muafiyet süresinden sonra yapılan başvurular geçersiz sayılmaktadır. Randevu alma sisteminden randevunuzu oluştururken gireceğiniz bilgiler doğru ve güncel bilgiler olmalıdır. Yanlış bilgi beyanı ikamet izni başvurunuzun reddedilmesine sebep olabilir. Bundan dolayı adres, telefon numarası, mail adresi, gibi kişisel bilgilerinizi doğru ve eksiksiz bir şekilde sisteme yükleyin. Randevu sistemine fotoğrafınızı yükleyeceğiniz zaman biyometrik olmasına dikkat edin yeni yapılan açıkla kapsamında biyometrik foto yükleyen başvurular kabul edilmeyecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder