Ana içeriğe atla

Yabancılar ikamet izni uzatma ne zaman yapmalıdır?

oturum sürelerinin bitmesine 60 gün kala uzatma başvurusu yapmaları gereklidir. Oturma izni için uzatma başvurusu göç idaresinin internet sitesinden yapılmaktadır ilk başvuru ile yapılacak olan işlemler aynıdır Yabancılar Türkiye ye giriş yaptıklarında oturma izni almışlarsa eğer ve bu oturma izni sürelerinden sonrada Türkiye de kalmaya devam etmek istiyorlarsa oturma izni uzatma başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. İkamet izni uzatma başvurularını mevcut ikamet izni sürelerinin bitmesine 60 gün kala yapabilirler. Bu süre bittikten sonra oturma izni başvurusu yapamazlar. Yabancı ülke vatandaşları Türkiye ye girdiklerinde oturum almışlarsa eğer oturum sürelerinin bitmesine 60 gün kala uzatma başvurusu yapmaları gereklidir. 

Oturma izni için uzatma başvurusu göç idaresinin internet sitesinden yapılmaktadır ilk başvuru ile yapılacak olan işlemler aynıdır. Eğer kişi adres bilgisini değiştirmediyse uzatma başvurusunu göç idaresine gitmeden posta yolu ile de gerçekleştirebilir. İkamet izni uzatmahttps://e-ikamet.goc.gov.tr/

İkamet izni uzatma başvurusu

İkamet izni uzatma başvurusu yapacak olan yabancı ülke vatandaşları eğer başvurularını İstanbul dan yapıyorlarsa evraklarını corona virüsü sebebi ile göç idarelerine posta yolu ile göndermeliler. Posta yolu ile başvuru yapabilmek için ilk başvuruda randevu alırken sisteme girilen belgelerin aynısı yapılmalıdır aksi durumda normal randevu verilir ve direk iştirak ederek oturum alabilir. 




Yabancilara ikamet izni uzatma başvurusu


Uzatma başvurusunda istenen evraklar ilk başvuruda olduğu gibi aynıdır başvuruda bulunacağınız ile göre istenen evraklar değişmektedir ayrıca göç idaresine randevuya gittiğinizde görevli memur sizden ekstra evrak talebinde bulunabilir bunun için size evrak hazırlama süresi tanınır bu süre içerisinde evraklarınızı tamamlayıp teslim edebilirsiniz. Başvuruda bulunurken randevu alacağınız zaman yabancı sağlık sigortası yaptırmayı ihmal etmeyin oturum alacağınız süreyi kapsamalıdır yapacak olduğunuz sigorta. Detaylı bilgi almak için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt dışına davetiye gönderme nasıl yapılır?

Yurt dışına gönderilecek davetiyelerin örneği genel olarak aşağıdaki gibidir. Davetiye göndereceğiniz kişinin durumuna göre (Türkiye'den deport oldu veya vize ihlali yaptı vb) davetiyelerde farklılıklar olabilmektedir. Turizm amaçlı davetiye örneği aşağıdaki gibi olabilir. Türkiye dışında bir ülkeye davetiye göndermek için bunu örnek alabilirsiniz. Kişilerin vize ihalili yaptığı durumlarda ise yurt dışına çalışma izni davetiyesi gönderilir.  Yurt dışı için davetiye örneği "Kalıcağınız yerin yani davet edenin adresi,posta kodu vs." "Davet edenin İsmi ve Soy ismi" "Tarih" To whom it may concern, I am writing to confirm that I wish to invite Mr/Mrs."Adınız ve Soyadınız" to visit me in the UK from the "gidiceğiniz tarih" to "dönmeyi planladığınız tarih". I confirm that I will be able to accommodate "him/her" for the duration of "his/her" stay in the UK. Please find attached the appropriate evidenc...

Davetiye göndermek için gerekli evraklar nelerdir?

 Yabancı ülke vatandaşlarına davetiye göndermek için bazı dökümanlar gerekmektedir. Türkiye'den yabancı ülke vatandaşına davetiye göndermeye karar verdi iseniz aşağıdaki evrakları hazırlamanız gerekmektedir. Bu evrakların eksiksiz hazırlanmasında davet edilen kişinin gelmesi kolaylaşacaktır. Yabancı bir kişiye davetiye göndermek için noter taahhütnamesi ve gelir durumunuz önem arz etmektedir.  Davetiye göndermeden önce davetiye göndereceğiniz ülkenin konsolosluğuna başvurmanız faydalı olacaktır. Veya Türkiye'ye gelecek yabancının Türk Konsolosluğuna müracaatı sizlere büyük yarar sağlayacaktır.   Davet Mektubu Göndermek İçin Hangi Evraklar Gerekir?  1.     Adres Yerleşim Belgesi 2.     Düzenli Geliri Olduğuna Dair belge (Kira, İşyeri, Arsa vs. Gelirleri) 3.     Kişinin ne için davet edildiği hakkında bilgi 4.     Maaş bordrosu 5.     Noterden taahhütname 6.     Tel...

Azerbaycan Vatandaşlarının Türkiye'de Oturma İzni

 Azerbaycan vatandaşları Türkiye'de vize almaksızın 3 ay kalmalarının önü açılmıştır. Bir Azerbaycan vatandaşının Türkiye'de oturma izni alması için bu süre zarfında oturma izin başvurusu yapmış olması gereklidir. Azerbaycanlının ikamet izni internet üzerinden online alınmaktadır. Oturma izni almak isteyen Azerbaycan pasaportu sahiplerinin  https://e-ikamet.goc.gov.tr / bu site üzerinden başvuru yapmaları gereklidir. Bakü'de oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan oturma izni nasıl alınır? Azerbaycan vatandaşı Türkiyede ne kadar kalabilir?,  Azerbaycanda oturma izni nasıl alınır? ; Azerbaycan'da oturma izni almak isteyen Türk vatandaşlarının Azerbaycan Göç Müdürlüğüne başvuru yapması gereklidir. Türkler Azerbaycan'da 90 gün kalabilirler.  Azerbaycanlıya oturma izni alma Oturma izni uzatma başvurusu ilk başvurudaki gibi e-ikamet sisteminden online olarak yapılmaktadır.  Oturma izni uzatma  başvurusu yapacak olan Azerbaycan ülkesi vatandaşları mev...